هزینه آمبولانس هوایی با زمینی چه تفاوتی دارد؟

هزینه آمبولانس هوایی با زمینی چه تفاوتی دارد؟

هزینه آمبولانس هوایی با زمینی چه تفاوتی دارد؟

هزینه آمبولانس هوایی چطور محاسبه می شود؟ برخی مشکلات سلامتی گاها کوچک بوده و خود به خود بر طرف می شوند و برحی دیگر به صورت اضطراری نیاز به اقدامات درمانی ویژه دارند. آمبولانس ها نیز در جهت انتقال بیماران اورژانسی و به طور کلی کسانی که امکان انتقال با وسایل نقلیه عادی را ندارند، طراحی شده اند.

آمبولانس های دولتی، با ون های مخصوص امدادی اقدام به جا به جایی بیماران اورژانسی می کنند. آمبولانس های دولتی تنها وظیفه انتقال بیمار به بیمارستان در شرایط اضطرار را دارند. در مقابل آموبلانس خصوصی نوع دیگر از آمبولانس ها هستند که امکان انتقال بیمار به بیمارستان، انتقال از بیمارستان به منزل، انتقال بیمار از شهری به شهر دیگر و … را دارند. به طور کلی آمبولانس خصوصی مشمول هزینه است و برای بهره مندی از خدمات آن متناسب با خدمت و مدت زمان آن هزینه دریافت می شود.

 

بهترین روش های انتقال بیماران اورژانسی

آمبولانس ها فقط به صورت زمینی فعالیت ندارند. آمبولانس هوایی یکی از بهترین روش های انتقال بیماران اورژانسی است. با استفاده از خدمات آمبولانس هوایی، انتقال بیمار به مرکز درمانی در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. تکنولوژی های به کار رفته در آمبولانس های خصوصی سریع ترین روش انتقال بیمار را مهیا می کنند. سرعت عمل انتقال بیمار با آمبولانس هوایی بسیار بالا است و برای بیمارانی که در اسرع وقت نیاز به خدمات درمانی نیاز دارند، بهترین گزینه است.

اما آمبولانس های هوایی مشمول هزینه بیشتری در مقایسه با انواع آمبولانس زمینی می باشند. چرا که به طور کلی هزینه انتقال بیماران با وسایل حمل و نقل هوایی بیشتر است. در ادامه به بررسی تقاوت هزینه آمبولانس هوایی با زمینی می پردازیم. همراه با آمبولانس خصوصی آرمان بمانید.

 

بهترین روش های انتقال بیماران اورژانسی

 

خدمات آمبولانس هوایی و هزینه آن

آمبولانس های هوایی یکی از بهترین روش های انتقال بیماران اورژانسی هستند. با خدمات آمبولانس هوایی انتقال و کمک رسانی به بیماران در اسرع وقت صورت می گیرد. تکنولوژی های مورد استفاده در آمبولانس های هوایی تکنولوژی های پزشکی بروزی است. این موضوع موجب شده سرعت حمل و نقل بیماران افزایش چشمگیری داشته باشد.

یکی از موارد استفاده مهم آمبولانس هوایی، انتقال بیماران از شهری به شهر دیگر است. چرا که با پیشرفت برخی از شهر های بزرگ، خدمات درمانی شهر ها با یک دیگر ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. به همین جهت است که بیمار جهت روند درمانی به یک شهر دیگر منتقل می شود.

به کمک خدمات آمبولانس هوایی انتقال بیماران در کم ترین زمان ممکن صورت می گیرد. به منظور انتقال بیماران به صورت آمبولانس هوایی، از هلیکوپتر های مخصوص استفاده می شود. در این هلیکوپتر ها خدمات و امکانات پزشکی مناسبی قرار داده شده که به کمک آن ها در مسیر بیمار با مشکلی مواجه نشود. اما علیرغم مزایای زیاد استفاده از آمبولانس هوایی جهت انتقال بیمار، این نوع آمبولانس ها هزینه زیادی را شامل می شوند. به همین جهت است که برای استفاده از آن ها باید این هزینه را در نظر گرفت.

هزینه آمبولانس هوایی در شرایط مختلف و با توجه به خدمات درخواستی از آمبولانس متفاوت است. هزینه خدمات آمبولانس هوایی غالبا بر اساس مدت زمان استفاده از آمبولانس محاسبه می شود. به همین جهت است که هزینه انتقال بیمار از شهری به شهری با فاصله زیاد، بیشتر از انتقال هوایی از یک شهر نزدیک به شهری دیگر است.

 

در آمبولانس هوایی چه امکاناتی وجود دارد؟

آمبولانس های هوایی در سریع ترین زمان ممکن عملیات انتقال بیمار را انجام می دهند. اما مزیت این نوع آمبولانس ها تنها سرعت بالا نیست. چرا که علیرغم سرعت بالای انتقال با این آمبولانس ها، در آن امکانات کامل پزشکی جهت انتقال بیمار اورژانسی وجود دارد.

از جمله امکانات موجود در آمبولانس های هوایی، دستگاه های مربوط به تنفس است. از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه مانیتور قلب، دستگاه سیلندر اکسیژن و پمپ تزریق اشاره کرد. تخت بیمار نیز یکی از ضروریات برای انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی است. تخت های مورد استفاده در این آمبولانس ها، تختی متناسب با شرایط بوده و دارای استاندارد های لازم است. این تخت ها همچنین یک کمربند نگهدارنده نیز دارند.

همچنین آمبولانس هوایی امکاناتی به جهت استفاده در مواقعی که بیمار در وضعیت بحرانی قرار گیرد، نیز وجود دارد. در این آمبولانس ها تجهیزات ICU مناسب برای بیماران قلبی نیز قرار دارد. تجهیزات BICU نیز به منظور استفاده برای بیماران با سوختگی شدید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

آخرین مطالب